čtvrtek 26. dubna 2012

Expedice "Propast"

Jeden českej supermarket vždy jednou za čas prodává za dvě sta jízdenky. Ve spojení s Geocachingem se ihned nabízí možnost toho využít :). Což už jsem s Daffym vyzkoušel už loni v říjnu. A tak když na ŽelPage vyšla zpráva, že jízdenky za dvě stovky jsou opět v prodeji, zpozorněl jsem :o). A už to začalo, hurá na IDOS. Tak kampak pojedeme tentokrát? Do Chebu a Karlových Varů? To bychom si moc nezakešovali.

Jízdní řády:
1.plán - Cheb
2.plán - Ostružná a Propast
Generální plán - Ostrava a Propast

Co takhle do Ostravy? Já tam ještě nebyl. A dáme ještě Betonovou hranici na Ostružné :). A kdo s náma pojede? Hm, 6 + malej. Oproti loňsku, kdy jsme jeli duo je to dobrej počet. Jelikož jede malej, co takhle se mrknout na jednu propast? Navíc ospa má betonovou hranici, takže změna plánů :o). Á, tady někdo taky založil jeden tématickej event :). A ještě jeden o pár měsíců později pípnul. Ale ono to jednou za čas bude stačit.
... foto a mapky uvnitř

Koho to na nástupišti nevidíme :o). (Brno)
A jdeme luštit mysterky. Souřadnice,souřadnice,souřadnice. Hm, jaká je indície B, pak dosadit, vzoreček a yippee!! Budeme mít výluky? Né? Uff, je to dobrý. A ještě jedno dilema - kam budeme sbírat razítka. Na rub, nebo líc?

Razítka ČD obsahují:
- řídící středisko pod které průvodčí spadá
- číslo vlaku
- datum

Hezky na bílou (s Daffym máme malé jízdenky přímo z vlaku - aspoň se to hezky rychle zaplní, hehe). Budou problémy s průvodčíma? Uvidíme. Tak už jen poslat GPXko, vytisknout si sběr indícií a dobrou noc. Zítra den D - 7.4.2012 - Lidl Expedice č.2 může začít.
Břeclavskej Gzicht
Mobil huláká, je čas vstávat. Je maličko před čtvrtou ranní, takže naházet všechno do báglu, nasnídat se (4:30, Daffy vyjíždí z Teplic, přichází SMSka se zprávou, že už to začalo), ještě GPSku bych zapoměl (Ospa a Bonsaj75 nastupují ve Žďáře nad Metují), svačinu a hurá na vlak. V 4:50 nastupuje Ambroz.cz a o chvilku už vláček vidím i já včetně posádky. První vláček do Starkoče je jedna klasická 854ka. V 5 hodin už přistupuje Geoparman a už jsme komplet.

Účastníci expedice:
- Ambroz.cz
- Bonsaj75 + junior
- Geopařman
- Kačer Daffy
- Ladabohac
- Ospa


Klasika Václavice a zpátky do Starkoče. Přestup. Zpočátku to bude takové pestřejší. V rádiu mají zprávy každou půlhodinu, my máme přestupy co půlhodinku :). V Starkoči opět "hydra". Od spolucestujících se dozvídáme, že v Jaroměři se nepřestupuje. Vláček jede rovnou až do Hradce. Podcenil jsem přípravu, holt :). Hradec, času dost spoždění žádné. A vláček do Pardubic stojí na stejném nástupišti, takže jenom přelézt naproti do "Brčálníka". A do Pardubic.
Hroch v Břeclavi
V Pardubicích máme čtvrthodinku do příjezdu ECčka. Akorát tak na Nádražní lávku. Byl jsem tu už dvakrát v noci, ale dnes ve dne to je poprvé a tak vidím i sloupy na lávku. Ačkoliv už tuhle potvůrku mám, hledali jsme ji dlouho. Našli. Styl logbooku byl akorát na moje razítko mikeš grande, tak jsem si s prominutím dovolil ho trochu znečistit :). A pak už rychle na nástupiště, vlak přijíždí. Popojíždíme s mezi zastávkou v Třebové a Krně do Břeclavi. 
Kaplička ve Staré Břeclavi s povedenou kešulí :)
Tady už je času víc, kešování začíná. Keš přímo před nosem je škrtnutá, bohužel. V parku trošku hledáme u jedné kapličky. První nano. Společné foto u jedné otevřené huby :). Druhá keš je taky malá potvůrka. Třetí, repete. My si snad začneme vážit filmovek :-). Multinku jsme si dali jako tradičku, ale výchozí souřadnice stejnak neminem.
Dále na další kešky, zjišťujeme indície jedněch multinek i přes řeku odhadujeme pár laviček. A hybaj na další potvůrku. Je hned vedle restaurace. Tak si ji vezmem na oběd. Áha, nevařej. Takže logujeme venku. Zjišťuju potažmou konkurenci. Před 11 hodinou nikde neotvíraj. Takže rýchlo na finálku jedné mysterky. A jéje to asi nestihnem. Takže čelem vzad a pomalu zpátky na nádraží. Časově tak akorát. Za chvilku pojedem. Nasedáme, opět EC a rovnou do Ostravy.
Moderna skloubená s klasikou aneb Svinovské nádraží
Po pár zastávkách jsme v kraji rázovitým - Ostrava-Svinov. Zajímavá nádražní budova - klasika + moderna. Ale celkem zajímavě udělaný. A i kešku k tomu máme. Potom směr restaurace. 7 hladových krků, v restauraci je plno (zlatá svatba). Na výběr moc nemáme - abychom stihli další vlak, tak všichni povinně smažák. Vlak nakonec v pohodě stíháme díky zpoždění. Je to EC z Warszavy, máme 15 minut k dobru.

Nádraží Ostrava-Svinov
- z roku 1845
- Národní kulturní památka
- V roce 1997 zasaženo povodněmi - poškozen suterén a první podlaží až do výše jednoho metru
- 2003 - 2006 rozsáhlá rekonstrukce, nádraží poporostlo o skleněnou přístavbu
- denní frekvence cca 30 000 cestujících

Zpoždění si s sebou držíme až do Hranic, spoj nám krásně ujíždí :). Nuže odlovit vyluštěnou mysterku a jdeme městem na hřeben. Cestou na net, dáme jednu neplánovanou tradičku. Pak pokračovat v pochodu. Je to docela úmorné, ale už se blížíme k ikonkám. A hurá na kopeček. Máme tady stage earthky, foto.

Po fotce po stezce až ke zdejšímu Grandcanyonu. Moc zajímavé. Vtípkujem, že na ty kameny dole kolem cesty by byla dobrá multi :). Krabička nalezena, lehce rozbitá. A hurá za šipkou na další. Krosit se to dá parádně, kdyby to tak bylo všude. Metry ubíhaj.
Lom u Hranic
Zajímavé. Uprostřed pole pár stromů, propadlina a jezírko. U něho skála a mikroška :o). Inu jsme v krasu. Ještě dovršit earthku a další zelenou už nestíháme, takže směr vláček. Jedeme jakýmsi "torpédem". Očekával jsem drobet něco lepšího, ale dobrý. Na pár minut stačí :o). V Hranicích trošku delší přestup a rychlíkem do Přerova. 
Rychlíček do Přerova je docela zajímavej svým vzhledem, vypadá to jako by se někdo bavil a pospojoval 3 "kóje" dohromady. A Přerov, vystupovat. Nastává lekce "rychlokešingu". 2 keše dokonce mezi sebou nemají ani 161 metrů. Takže první, druhá a to nejlepší na závěr: Přerovský bronks :D :

Listing:
Lybi sa nam tato hra z hladanim pokladu a tez my chcely bysme myt takyto poklad toz zme ho ulozily u nas v kolonyji na Skodova ulicy. Gadzove tu temu rykaju prerovsky bronks toz tosa nam lybi takyto meno, toz aj tak sa bude menovat i tuten nas poklad.Je to fajna stvrt stare no pekne baraky zadny opatky sa tam nelzi dobro sa nam tu byva pryte sa podyvat. Poklad sme schovyly v tem rohu u nasho baraku hned to nadete. Dezo a Ester a Emilko

To byl zajímavý lov. Přišli jsme k místu činu, koukáme na hint. Branka. Tamhle je branka - vedle brány u JUTY. Kde nic tu nic. Najednou někdo vyleze z vrátnice trošku nahnědlej a prohodí "coje!". Ani nás to nevylekalo jako pobavilo. Vzdálili jsme se a pak už vidíme tu správnou branku. Trochu "jiná", ale nebudu prozrazovat ukrytí. Ještě jsem pak z vlaku dával trackables do kešky, který jsem předal ve vlaku. Což se setkalo i s odezvou :D. A pak už osobáčkem do Olomouce.
Přerov - parní lokomotiva u nádraží - i s keškou.
V Olomouci na nádraží již k večeru. Plány byli obrovské, ale za necelou hodinku se toho nedá příliš stihnout. Odlov pouze 3, zato to ale byli dobré kousky.
Olomouc - před nádražím
Jedna schránka a ještě jedna keš která byla doslova "na hovno". V Olomouci jsou na první pohled moc dobré škatulky. Sem se rád vrátim. Ale už zpět na vláček. Tentokrát Expressem do Pardubic.
Ve vlaku je to poprvé co nám průvodčí odmítá dát razítko, ačkoliv to chcem. On byl nějakej celej divnej. Pak už jsme v Pardubicích. Pod rouškou dny razíme na poslední krabičky. První, druhá a ještě jedna mysterka nad plán jako překvapivý hřeb dnešního dne. Hezká tečka nakonec. Pak už vyhledat Brčálníka do Hradce, ve vlaku foto a přestup na Regionku jedoucí až do našich končin.

Kam jsme to až dorazily :o)
Když to shrnu, tak takhle expedice se daleko víc povedla než ta předchozí. Nejen že nás bylo daleko víc. Ale padlo i daleko víc keší. Ještě je ale mnoho co vylepšovat. Ten ujetej přípoj se mi nelíbil a restauračka do trainkešingu nějak nezapadá :). Každopádně sranda i nějaký ten adrenalin byl. Takže díky spoluexpedujícím za príma zážitek. Pokračování příště?

Statistiky:
 Bookmark keší z expedice (Ambroz.cz)
  • Odloveno celkem 21 kousků
  • Z vlaku jsme celkem vypadli na lov 7x
  • Nachodili jsme při tom celkem 23,57 km
  • Celkem 7 hodin a 44 minut mimo vlak
  • Zisk nadmořské výšky 205 m
  • Průměrná rychlost: 3,3 km/h
  • Ztráta nadmořské výšky 230 m
Jízdenka na konci expedice

4 komentáře:

  1. Zajímavá akce, budu muset něco podobného spáchat s teamem :) Díky za inspiraci...

    OdpovědětVymazat
  2. Když je ten Lidl, tak se to přímo nabízí :-). Strategie popojet, kešovat, popojet, kešovat se zdá být ideální, jen správně odhadnou čas a doufat v mizivá zpoždění. Hold u ČD je ježdění vlakem stále adrenalin ;-).

    OdpovědětVymazat
  3. jakej adrenalin? ČD nemůžou za zpoždění v Polsku... tady do nich kopeš na špatným místě.

    Ištván

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pravdu. Ale ten přípoj v Hranicích nám ujet nemusel :o).

    OdpovědětVymazat